<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://www.letsdustbowldance.nl

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Dust Bowl Dance: Slank zijn

woensdag 15 april 2015

Slank zijn


Ik heb er een tijdje over nagedacht of ik dit zou posten. Uiteindelijk dacht ik van waarom niet? Ik wil het namelijk kwijt en het is mijn blog. Het gaat dus over slank zijn. Ik ben het zelf ook en ik merk soms dat het niet altijd een pretje is om dun/slank te zijn. In dit artikel zal ik even kort uitleggen waarom.



Als eerste valt mij (vaak) op dat het niet oké is dat je wat vollere meiden/vrouwen dik noemt. Wanneer iemand wat dunner is, is het vaak wel prima dat je iets van zegt.
Ik heb hier ook dagelijks mee te maken en er is zelfs ooit (een aantal jaar geleden) anorexia naar mij geroepen. Waarom zou dat wel oké zijn en iemand dik noemen niet?

Ik eet ook gewoon pizza's, beter nog het is mijn lievelingseten. Ik houd van de Italiaanse keuken en tuurlijk vind ik ook salades lekker om te eten. Toch zou ik voor de pasta's en pizza's gaan. Als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg wat ik allemaal op een barbecue eet, kijken ze mij raar aan. Blijkbaar is het raar dat een slank iemand normaal of veel kan eten, want er past toch helemaal niets in dat kleine buikje?

Maar als je dan wel even een keer niets eet, dan is het raar. Vaak krijg ik zelf dan te horen dat ik wel goed voor mezelf moest zorgen en goed moet eten.
Ook verwachten ze dat je zwaar ondergewicht hebt, want je bent eenmaal slank. Ik kan in ieder geval voor mijzelf zeggen dat ik wel een gezond gewicht heb. Maar veel meer kilo's komen er nooit aan bij mij. Ik kom bijna niets aan en er zijn vast meer vrouwen die dat hebben. Dat kan namelijk ook gewoon liggen aan de stofwisseling en daardoor zijn sommige vrouwen wat voller en andere weer wat slanker.

Sommige vrouwen kiezen gewoon niet voor om dik of dun te zijn. Dat ligt gewoon aan de bouw van het lichaam en stofwisseling, want anders had ik er allang een paar kilo's aan mijn lichaam geplakt.

Waarschijnlijk lezen jullie voornamelijk frustratie, maar ik wou dit altijd even kwijt. Het is niet oké om slanke mensen meteen een etiket op te plakken met anorexia of iets anders. Net zoals het niet oké is om de vollere mensen ook een etiket op te plakken.

Heb jij het weleens eens meegemaakt dat je op je gewicht (dik of dun) werd aangekeken?

Labels:

5 reacties:

Op 15 april 2015 om 09:07 , Blogger lous zei...

Tja, de één komt overal van aan, de ander moet er tegen eten om niet af te vallen. Dat ene zinnetje uit het beruchte liedje van Meghan Trainor zegt het dan weer wel goed "every inch of you is perfect, from the bottom 'till the top".

 
Op 15 april 2015 om 18:27 , Blogger Sofie H. zei...

Top post! Mooi geschreven en het klopt wel (niet dat ik dun ben en die opmerkingen hoor, maar ik merk het wel om me heen en op internet).

 
Op 16 april 2015 om 13:36 , Anonymous sammie zei...

Oh ja herkenbaar! Wat ik helemaal erg vind als iemand met vreselijk veel overgewicht verwijtend tegen me zegt: ja, jij kan gewoon alles eten plank, ik word al dik als ik er naar kijk. En dan vervolgens 3 liter cola op te drinken, de hele dag op hun kont zitten en nooit de fiets pakken of de trap. Daar snap ik echt helemaal niks van!

 
Op 16 april 2015 om 17:19 , Blogger Julianne Storms zei...

Dik of dun zegt helemaal niks over je gezondheid (of persoonlijkheid!). Ik vind het belangrijk dat mensen goed voor zichzelf zorgen door te sporten en (enigszins) gezond te eten, het maakt echt niet uit welk figuur je daar aan overhoudt.

 
Op 16 april 2015 om 17:19 , Blogger Julianne Storms zei...

Dik of dun zegt helemaal niks over je gezondheid (of persoonlijkheid!). Ik vind het belangrijk dat mensen goed voor zichzelf zorgen door te sporten en (enigszins) gezond te eten, het maakt echt niet uit welk figuur je daar aan overhoudt.

 

Een reactie plaatsen

Reactie

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage