<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://www.letsdustbowldance.nl

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Dust Bowl Dance: Book review: The Selection

dinsdag 14 april 2015

Book review: The Selection


Laatst konden jullie al zien in mijn 100 happy days dat ik het boek 'the selection' heb gelezen. Ik had er al wat vaker over gehoord. Dat mensen er over te spreken waren. Dus ik besloot ook maar eens een poging te wagen. Overigens ben ik nu met derde deel van deze serie bezig. Dus er komt snel een review van het tweede deel online. Ik denk volgende week. Dan probeer ik dan de week erop het laatste deel online te zetten. Anders wordt het een week lang alleen boeken op blog. Ik wil wat variatie hebben, haha


Samenvatting bol.com
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.

America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

Jaah, weer eigenlijk een typisch meidenboek. Dus als je daarvan houdt, ren nu naar de winkel. Nee grapje, eerst ga je maar even verder lezen wat ik over dit boek te zeggen heb.
Ik moet zeggen dat ik mij wel irriteer aan America, omdat ze gewoon niet weet wat ze wilt. Ene kant ook wel logisch, maar ugh ze heeft best een grote mond vind ik. Verder vond ik dit boek wel lekker makkelijk weglezen, dus dat is zeker een pluspunt.
Het leuke is dat er ook 'bitches' in het verhaal zitten en dat vind ik altijd leuk aan een boek (en ook aan films).  Van tevoren wist ik niet echt wat ik moest verwachten, want ik had dit geen samenvatting gelezen.  Maar aan het eind van dit deel zijn er nog steeds aantal meiden over. Dus het is nog niet zeker welk meisje er 'wint' en de aanvallen op het paleis maken het ook wel een beetje spannender.
Op een schaal van 1 tot 5 sterren, zou ik het een 3 geven denk ik. 

Labels:

2 reacties:

Op 14 april 2015 om 10:12 , Blogger lous zei...

Ik vond haar wel schattig. Een beetje dommig en wat naïef, maar wel lief.

 
Op 14 april 2015 om 17:32 , Anonymous Ismay zei...

Ik ben het met je eens. Het boek leest heel gemakkelijk weg, maar ik begon mij inderdaad op een gegeven moment ook te irriteren aan het feit dat ze maar geen beslissing kon maken. Bovendien ben ik nog altijd team Aspen! Haha. Liefs

 

Een reactie plaatsen

Reactie

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage