Dust Bowl Dance: Book review: The elite

dinsdag 21 april 2015

Book review: The elite

Bron

Vorige week konden jullie al lezen over het eerste deel van deze selectie serie. Vandaag is het tijd voor deel 2. Jawel jawel!
Als je deel 1 nog niet hebt gelezen, zou ik dat eerst doen. En klik hier dan meteen voor mijn review van deel 1.

Samenvatting bol.comDe selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.

Toen ik dit boek las, dacht ik alleen maar wat is America een dom meisje. Als je namelijk 'vreemdgaat' met een ander dan Maxon, heb je de kans dat je de doodstraf krijgt. Toch neemt ze het risico om bij Aspen te zijn. Ondertussen houdt ze Maxon lekker aan het lijntje. Tot zover klinkt het niet best he? Nou verder valt het mee. De bitch Celeste zit er nog in. Die maakt iedereen het leven zuur en zorgt er wel voor dat zij gaat winnen. Heerlijk is dat! Wat zijn nou boeken zonder zulke meiden? haha

Ik hoop stiekem wel dat America nog steeds voor Maxon kiest. In dit deel moest ze bijna naar huis, maar ze kreeg nog 1 kans van de koning. De koning mag haar ook niet echt. Wat ik opzich wel begrijp. Grote mond en niet ik vind haar niet echt overkomen als een echte toekomstig prinses/koningin.

Ik moet zeggen dat eerste deel leuker was. Heb ik overigens wel vaker met een trilogie. Ik vind het tweede boek meestal altijd slechter dan eerste. Nu ga ik toch beginnen aan het derde en laatste deel. Dat kunnen jullie volgende week lezen. Misschien is dat deel nog slechter of misschien wat het wel een heel leuk boek met een onverwachte wendig. Ik heb nog geen idee.

Dit boek krijgt toch 3 sterren van de 5 van mij. Wel drie magere sterren.

Labels: